Som ambassadör för Wake Me Up hjälper du till att sprida information om föreningen genom att boka och ta möten med nyckelpersoner vi önskar nå ut till. I rollen bör du trivas med att vara kontaktsökande. Syftet är att fler unga 16–25 år ska bli medvetna om det stöd de kan få genom Wake Me Up.

För att bli ambassadör ser vi gärna att du:

  • Trivs med att vara kontaktsökande och tar initiativ.
  • Vi välkomnar och är tacksamma för ambassadörer i alla åldrar, men blir lite extra glada om du är 16-25 år!

Praktisk info:

Din huvuduppgift är att boka in fysiska eller digitala möten med viktiga nyckelpersoner, i syfte att informera om Wake Me Up. Du väljer själv om du vill fokusera på att nå ut till unga 16-25 år, föräldrar eller olika beslutsfattare till exempel. Utöver mötesbokningen har du möjlighet att hjälpa till med diverse uppgifter som att sätta upp affischer eller driva egna projekt/initiativ.

Samarbetet inom föreningen sker främst digitalt, vilket kräver viss tid framför datorn från din sida.

Minsta åtagande:

Som ambassadör engagerar du dig minst 4h/månad i ditt uppdrag. Det inkluderar deltagande i möten inom föreningen.

Föreningen har minst 1 digitalt möte i månaden (1h).

Vid tillfällen då du startar egna initiativ, i samråd med Wake Me Up, är det helt upp till dig hur mycket tid du spenderar i ditt projekt.

Hur ser antagningsprocessen ut?

Steg 1: Se på vår digitala informationsträff, för att få nödvändig information kring ditt beslut om du vill ansluta dig. Du kan se träffen här: https://youtu.be/Htvs8zzdZkQ

Steg 2: Skicka in din intresseanmälan nedan, med information om vem du är, varför du vill bli ambassadör och vart i Sverige du utgår från. Vi kommer därefter kontakta dig för att boka en digital intervju.

Innan du skickar in din intresseanmälan, säkerställ följande:

  • Att du har sett på informationsträffen via länken i steg 1.
  • Att du är medveten om att vi gör bakgrundskontroller på samtliga av våra volontärer genom vår samarbetspartner To Find Out.
  • Att du är införstådd med att samarbete främst sker digitalt och att du därav är beredd att spendera viss tid framför din dator i uppdraget.

Steg 3: Om båda parter vill gå vidare efter intervjun sker följande:

  • Du får läsa igenom och signera vår överenskommelse där du godkänner vår volontärpolicy, etiska riktlinjer och kommunikationsguide.
  • Du tar del av vår onboarding/utbildning, digitalt via video och handbok. Under utbildningen ska du svara på de frågor som finns i handboken. På så sätt säkerställer vi att du har förstått all viktig information.

Steg 4: Delta vid ett nätverksmöte. Det sker digitalt och är ofta kvällstid (18.00).

Vad får du tillbaka?

Som förening vill vi lyfta dem som hjälper till! Det gör vi genom att bjuda in till nätverksträffar några gånger per år. Vi ser gärna att du som är ambassadör har för avsikt att delta på dem, såväl irl som digitalt. Utöver dessa träffar lyssnar vi till era önskemål gällande inspirerande webinarer och glada initiativ! Det är tillsammans som vi väcker ungas drömmar och hopp om framtiden och deras kraft att ta sig dit!

SKICKA IN ANSÖKAN